教材画像

ファインイングリッシュ難波で使う教材は、様々な話題に関する英語の質問集です。

 

教材①はアルファベットのAからZまでの項目があり、各アルファベット毎(XとZは除く)に12個のトピックとなる単語があり、それぞれの単語にだいたい7個ずつ質問があります。裏表印刷で48枚分です。レベルとしては特に難しくはありません。

 

教材②は様々な話題がランダムで記載された質問集です。裏表印刷で50枚分です。

 

教材①②は1000円です。必要なものを入会時にお知らせください。体験時には貸出致します。新しい教材を常に作成していますので、話題が無くなることはありません。

 

教材③は毎週新たに更新される時事的な記事と質問からなります。記事については事前に読んできて頂くことが前提となります。このホームページに毎回アップしますのでご自分で印刷してください。私の方で毎週1部ずつは用意しておきますが、この教材を使う方が増えた場合対応できかねますので、基本的にはご自分で印刷して頂くことになります。教材③はこのようなタイプであるため費用は印刷代以外はかかりません。

教材①(裏表印刷でB5用紙48枚。)

教材②(裏表印刷50枚)

教材③

7月4週目

こちらのサイトから記事を読んでください。必要であればコピーして当日お持ちください。

http://www.japantimes.co.jp/news/2017/07/15/national/visitors-banned-japans-men-unesco-island-starting-2018/#.WWs-KIjyjIU

 

1. Summarize the article.

 

 

2. Make a sentence or a story by using the words below.

 

    (1) UNESCO World Heritage  (ユネスコ世界遺産)                           (2) bathe  (入浴する)

 (3) adhere  (固守する)                   (4) except  (~を除いて)

 (5) priest  (聖職者)                       (6) publicity  (評判、広告)

 (7) preservation (保存)                     (7) must  (絶対必要なもの)

 (8) permanently (永久に)                   (10) goddess (女神) 

 

3. Answer the questions below.

 

  (1)  How many UNESCO World Heritages does Japan have?

  (2)  Have you ever visited any of them?

  (3)  Do you think it is important for humans to preserve such heritages?

  (4)  Should we have more UNESCO World Heritages in Japan?

  (5)  What do you know about Shintoism?

  (6)  Do you think Japanese people are really atheists as they purport to be so?

  (7)  Some people say that technology might be a religion in the modern world. Do you agree?

  (8)  Do you like religious rituals?

  (9)  Why are religious rituals so important for followers?

  (10)  Religions are still important for humans at the present day or in the future?

  (11)   If you had been born in the priest family in Shintoism, would you like to succeed its job?

  (12)  Do you think some wild people will enter the sacred island secretly because of its publicity?

  (13)  How can we stop vandalism in the site?

  (14)  Religious rituals sometimes need a sacrifice. Why?

  (15)  Please tell me the advantages and disadvantages of polytheism. (多神教)

7月3週目

こちらのサイトから記事を読んでください。必要であればコピーして当日お持ちください。

http://www.japantimes.co.jp/life/2017/07/01/food/spain-meets-washoku-three-top-japanese-chefs-take-expertise-abroad/#.WVhN4-lUvIU

 

この記事に関する質問です。こちらをコピーして当日お持ち頂き、パートナーに読んでもらってディスカッションします。

 1. Summarize the article.

 

 

2. Make a sentence or a story by using the words below.

 

(1) expertise (専門的知識)      (2) cuisine (料理法)

(3) coup (大当たり)          (4) revere  (崇敬する)

(5) pilgrimage (巡礼、聖地巡り)              (6) epicurean (快楽主義者)

(7) unprecedented (先例のない)             (8) foodie (美食家)

(9) spouse (配偶者)                                   (10) fungi (菌類、きのこ)

(11) pristine (新品の、新鮮な)                (12) slab (厚切り)

(13) chunk (大きな塊)                              (14) dignitary (高位の人)

(15) glitterati  (上流階級の人々)

 

 

3. Answer the questions below.

 

 (1) What do you think about this event?

 (2) What is your favorite cuisine?

 (3) How many types of cuisine can you cook?

 (4) What can you do to make this event more enjoyable?

 (5) How can you earn money through this event if you are an organizer?

 (6) How can traditional food be affected by globalization?

 (7) If you were asked by your boss to make this kind of event in your company, what would you do?

 (8) How beneficial to local people is this event?

 (9) What will happen after this event?

 (10) Who would gain tangible and intangible profit the most in this event?

 (12) What kind of restaurant can be popular next era?

 (13) Do you think technology will change our eating habits?

 (14) What is the best way to keep you healthy in terms of eating?

 (15) How does the restaurant industry in Japan improve its competitiveness?